Ve výběrových řízeních FAČR na audiovizuální práva MOL Cupu uspěly O2 TV a Tipsport
Fotbalová asociace České republiky vyhlásila vítěze výběrových řízení na audiovizuální práva národního fotbalového poháru MOL Cupu. V oblasti televizního vysílání předložila nejvyšší nabídku společnost Pragosport, která se na vysílání domluvila s O2 TV, a v oblasti streamingu pro účely kurzového sázení společnost Tipsport.
Licence byly soutěženy na dobu následujících pěti sezon, počínaje ročníkem 2024/2025 a konče ročníkem 2028/2029. Jediným hodnotícím kritériem pro posuzování nabídek byla cena.
„Výsledek výběrového řízení znamená dramatické navýšení příjmů v této oblasti. Je to nepochybný úspěch asociace a také jednoznačný důkaz, že prestiž národního poháru se zvyšuje. Zároveň chceme, aby se i díky tomuto kroku dále zlepšila prezentace soutěže, což bylo a je naším cílem,“ uvedl předseda FAČR Petr Fousek.
„Chceme zvýšit atraktivitu domácího poháru a nabídnout divákům zcela nové příběhy. Zaměříme se na kluby z nižších soutěží, které nemají v televizním prostředí tolik prostoru, přestože zde působí hráči, fanoušci či funkcionáři, kteří fotbal milují a chtějí uspět proti silnějším a favorizovanějším klubům. Každý chce získat pohár a splnit si sen v podobě postupu do pohárové Evropy,“ sdělil Marek Kindernay, výkonný ředitel stanice O2 TV Sport.
FAČR už dříve schválila některé změny v Rozpisu poháru pro ročník 2024/2025, které napomohou zatraktivnit MOL Cup a na kterých se shodl i s Ligovou fotbalovou asociací.
O2 TV je největší digitální televizní operátor v Česku, který provozuje hned několik vlastních a exkluzivních sportovních televizních kanálů. Kromě MOL Cupu nabízí další prestižní a sledované soutěže jako nejvyšší českou ligu nebo mezinárodní soutěže, jako jsou Liga mistrů UEFA, Evropská a Konferenční liga UEFA, německá Bundesliga či španělská La Liga.
Nový majitel televizních práv má povinnost zajistit odvysílání alespoň patnácti zápasů z ročníku a vysílání speciálního televizního magazínu pro další prezentaci MOL Cupu.
Tipsport jako vítěz na streaming pro účely kurzového sázení bude mít práva na vysílání MOL Cupu v rámci internetových stránek sázkové kanceláře.
Výsledky výběrového řízení jednomyslně schválil per rollam Výkonný výbor FAČR.
„Jako titulární partner jedné z nejvýznamnějších fotbalových soutěží věříme, že výběrové řízení na audiovizuální práva posílí popularitu poháru a zajistí divákům skvělé sportovní zážitky. Spolu s Fotbalovou asociací ČR dlouhodobě spolupracujeme na tom, aby divácký zážitek ze všech utkání MOL Cupu byl ten nejlepší, ať už u obrazovek, nebo na stadionech. MOL Cup je oslavou českého fotbalu a budeme dělat všechno pro to, aby si jej mohli naplno užít všichni fanoušci v bezpečí a kulturním prostředí, a to včetně rodin s dětmi,“ řekl Ľuboš Dinka, generální ředitel společnosti MOL Česká republika.